Followers

Friday, February 22, 2013

Electric Train Services (ETS) - Amacam..ok???

lap lip lap..dah nak dekat setahun aku guna servis ets ni...yer arr sejak jadi "The Travelers Husband" nih..terpaksa la menggunakan alternatif yg lebih mudah dan menjimatkan..hahaha

hurm...kira ok la jugak nek tren ni...dia dah buat dlm 2jam sekali dalam sehari..tp tren ni dari KL-IPOH jer..dgr citer depa da start wat projek terus ker penang..bila mula/siap tu aku xtau arr :)

kalau nak citer pasal kos/rm... aku selalu sampai tapah road jer..normal kos rm29.00..kalau sampai ipoh rm35 kalau xsilap.tu utk pakej Gold...kalau Pakej silver murah sket..xtau lak harga dia..sbb timing utk tren silver sikit sgt..ada 2 kali jer..patutnya kena lebihkan sket..sbb ramai org yg nek train utk ulang alik keje hari2...

KTMB i-Card Tiger Maa..hehehe


tp KTM ada buat kad diskaun..KTMB i-Card..nama dier..aku mula2 dulu ada gak tanya kat kaunter.." hurmm..ets ni ada x kad diskaun.."..dia kata " Kad diskaun?? mmg xda.." sambil senyum manis..aku pun ingat mmg xda arr..last2 satu hari tu aku tbaca kat web KTM pasal KTMB i-card..uikss ada lak kad diskaun..ceehhh..xtaula kad ni baru wujud or mmg awek kaunter tu mmg xtau pasal kad ni..hurmm.. 

so nak wat kad kena bayar rm20/year sbb da keje kan..dpt arr 25% diskaun..kalau korang student murah weii..just rm10/year dpt 40%...haha

jadual ETS..klik utk besar punya.. :P

ni nak citer pasal servis ETS..Gold ngan Silver..walau beza harganya..tp servis sama jer aku rasa..silver berhenti kat 3 stesen yg gold xberenti...ada pasang tv..tp xder suara...citer stok ulang..sebulan sekali baru tukar citer...tgk satu video promo..mcm2 ada kat tren ni..wifi..plug pc.. tp xder pun...

Tagline KTMB - everytime ontime..sungguh ker?? hahaha - tagline line xsesuai lagi kot..visi dan misi sesuai aku rasa...

cafe utk jual makan mmg ada..kat koc "C"..setakat ni xpenah beli..coz xlama pun nek tren..2 jam jer..xrasa lapar sgt.. :)

tandas leh kata ok..selesa sgt tu x arr...tp selesa lagi dari aku guna toilet kat dlm flight air asia..huhuhu..

dlm kritik2 ni..dlm pilihan yg ada..ETS ni jugak la yg aku naik tiap minggu..hahaha..so bahan byk pun xguna... :P

 

  

 

 

No comments:

Post a Comment