Followers

Friday, December 11, 2009

citer kartun ker real - The Last Airbender (2010) - july kot..kuar..


kalau korang peminat kartun kat tv mesti korang tau citer ni..watak Aand..airbender yg ada arrow kat kepala dia..sebelum ni ada citer "Avatar"..tp tu bukan citer yg ni adaptasi dari kartun..yg ni ni baru citer yg diadaptasi dari citer kartun tu...real punya.hehe..
citer ni dijangka tanya pada Julai 2010,kalau xsilap arr..kalau korang pernah tgk citer Twilight mesti kenal dengan watak "Jasper"(Jackson Rathbone)..yg giler ngan darah "bella" tu..dia la yg akan bawak watak utama dlm ni..tp bukan sbg "Aang"-(Noah Ranger) tapi sbg "Sokka" kawan baik "Aang"..besama "Katara"-(Nicola Peltz)...


kalau korang nak tau lagi ..watak jahat prince zuko yg ada power api tu dibawakn oleh Dev Patel (hero citer Slumdog Millionaire) tu...byk lagi watak...Director bagi filem ni Mr.night Syamalan..ala director citer 6 sense,stuart little tu...so ko tunggu jer la Julai 2010 k.. :)



Sinopsis :


 Setelah beku di gunung es, Aang dan Appa yang terbangun seratus tahun kemudian oleh dua saudara kandung dari Suku Air Selatan, Katara dan Sokka.  Aang belajar bahawa Negara Api mulai perang seratus tahun yang lalu, tepat selepas pemergiannya. Negara Api pembunuhan melancarkan serangan terhadap Pengembara Udara, memulakan perang dan memandu Aang turun bangsa untuk kehancuran membuat dia "The Legend of Aang".Dia menyedari bahawa dia harus memenuhi nasibnya menjadi Sang Avatar dan mengembalikan keseimbangan dunia dengan mengalahkan pasukan Negara Api. Aang menetapkan untuk menguasai tiga unsur lain: Air, Bumi, dan Api.  Dengan Katara dan Sokka, Aang memutuskan untuk berangkat ke Kutub Utara untuk menemukan Waterbending master untuk dirinya sendiri dan Katara, satu-satunya Waterbender di Kutub Selatan.
 Perjalanan panjang, dibuat lagi oleh Aang kurangnya tumpuan dan keinginan untuk bersenang-senang dan penemuan.  Namun selama perjalanan, kumpulan berjaya menyelamatkan hidup banyak orang, beberapa di antaranya akan menjadi sekutu di masa depan, dan Aang dan Katara memperoleh kekuatan dalam waterbending.
 Selama persinggahan, Aang menemukan jalan ke dunia roh di mana ia bertemu dengan naga Avatar Roku panduan haiwan, yang memerintahkan dia untuk perjalanan pada hari Winter Solstice ke neraka-kuil di Pulau Crescent dan bercakap dengan Roku. Aang mengatakan bahawa ia harus menguasai semua empat unsur dan menamatkan perang sebelum musim panas mendatang, sebagai Sozin's Comet akan menjadi dekat kepada dunia maka dalam seratus tahun orbit.  Api Ozai akan menamatkan perang menggunakan komet, sumber tambahan yang akan membuat api benders bahkan lebih kuat. Komet ini dinamakan Ozai's Kakek, Sozin, yang juga menggunakan kedatangan komet untuk memulakan perang, dan menghadapi serangan pertama yang mematikan kepada bangsa-bangsa lain.
 Untuk sebahagian besar daripada perjalanan mereka menuju Kutub Utara, kumpulan ini dikejar oleh Zuko, yang dibuang Negara Api pangeran dan Ibni Api Ozai, dan oleh Komander Zhao, perwira angkatan laut yang hebat yang juga ingin menangkap Avatar untuk meneruskan ambisi sendiri . Zuko terobsesi dengan menangkap Aang untuk mengembalikan maruah dan tempatnya dalam diaturkan untuk Negara Api pelamin ia dibuang untuk bercakap daripada gilirannya dalam mesyuarat peperangan dan menolak untuk melawan ayahnya di sebuah agni kai (harfiah adalah 'api duel' ). Zuko didampingi oleh pakcik dia, Jeneral Iroh, yang bijaksana dan baik hati jeneral yang seharusnya menjadi pewaris takhta Negara Api sebelum diambil alih oleh adiknya Ozai.  Zuko dan Iroh adalah yang pertama kali menemukan bahawa Avatar masih hidup, namun Zhao, selepas merampas kapal Zuko dan mempersoalkan itu kru, juga belajar daripada kemunculan Avatar.  Zhao mencegah Zuko dan Iroh daripada mengejar Avatar saat mulai carian sendiri.  Api Tuhan, Zhao melihat semangat dalam pengejaran, komander untuk mempromosikan status Laksamana, membuatnya yang bertanggungjawab atas operasi untuk menangkap Avatar.
Ketika Avatar mencapai Suku Air Utara bersama dengan Sokka dan Katara, dia dan Katara dilatih dalam seni waterbending oleh Master Pakku. Ketika serangan Negara Api Kutub Utara, Aang memasuki Avatar negara dan menghancurkan armada kapal mereka selepas pemulihan keseimbangan yang dicuri Dewi Bulan. The Season berakhir dengan kumpulan yang menghancurkan upaya Zhao menakluk Kutub Utara.


 Selepas meninggalkan Kutub Utara, Aang Tamat menguasai Waterbending di bawah Arahan daripada Katara, yang telah menguasai elemen lebih cepat daripada dia. Aang dan teman-teman perjalanan ke Kerajaan Bumi untuk menguasai pengendalian tanah. Rancangan awal mereka untuk belajar di bawah Bumi, raja dari Kerajaan Bumi bandar Omashu, tetapi mendapati bahawa beliau dan Omashu telah diambil oleh Negara Api dan Bumi sedang menunggu waktu yang tepat untuk menyerang. Cari guru pengendalian tanah baru, kumpulan bertemu Toph, kawalan tanah yang buta Aang ajaib yang menjadi guru kedua dan mengajarkan kepadanya, amonst hal-hal lain, kemampuan yang unik untuk menggunakan kawalan tanah untuk "melihat" dengan kakinya. Setelah menemukan sebuah perpustakaan kuno tersembunyi, para pahlawan mencari maklumat tentang yang akan datang gerhana matahari yang akan meninggalkan Negara Api tak berdaya dan terbuka untuk penyerangan. Mereka berjuang untuk mencapai Bumi Raja dengan maklumat penting ini, tetapi detoured oleh Appa 's penculikan. Azula, adik Zuko, dan dua teman Mai dan Ty Lee mengejar kelompok ketika mereka berjuang untuk mencapai Ba Sing Se, Kerajaan Bumi modal . Dengan menangkap dan kemudiannya meniru yang Kyoshi Warriors, Azula jurutera rancangan yang membolehkan Negara Api untuk memegang kendali penuh atas Ba Sing Se dan turun Kerajaan Bumi, dan menghancurkan setiap harapan berskala besar pencerobohan ke Negara Api.  Azula diyakini telah membunuh Avatar Aang menggunakan petir saat berada di negara Avatar, dan tidak ada harapan. Pada kenyataannya ia disaligned ketujuh chakra, sehingga menghalang negara Avatar tampaknya untuk selamanya.
 Zuko berkaitan dengan konflik dalaman ketika ia dan Iroh memisahkan diri dari Negara Api, menetap di Kerajaan Bumi, dan menyamarkan diri mereka sebagai pelarian dan membuka kedai teh yang berjaya dipanggil "Jade Dragon." Selepas tempoh singkat pembaharuan, Zuko membantu Azula kekalahan Aang dan dibenarkan untuk kembali semula ke neraka bangsa sebagai instated ulang pangeran.
 Dalam final musim, sementara yang ditangkap oleh pemburu bayaran yang dihantar oleh keluarga Bei Fong Toph kembali ke rumahnya, si "Blind Penjahat" menggunakan kemahiran pengendalian tanah nya untuk "melihat" olahan particals bumi yang membuat logam dan menjadi pertama di dunia " logam penyok, "prestasi sebelumnya dianggap mustahil.


 Ba Sing Se telah jatuh, dan Aang adalah menderita luka parah.  Beliau bangun untuk menemukan kumpulan di atas kapal Negara Api disamarkan dalam dandanan serupa.
Sokka telah dirancangkan berskala kecil pencerobohan ke Negara Api untuk mendakwa istana dan kekalahan ultimatly Ozai, membuat penggunaan akan mendekati gerhana matahari yang akan membuat Firebending mustahil selama lapan minit.  Mereka pergi ke titik pertemuan untuk bertemu dengan pelbagai kumpulan askar yang ditemui dalam Buku Satu dan Dua.
Pencerobohan keputusan seperti yang direncanakan dengan menewaskan kumpulan banyak dari angkatan darat dan menonton menara, tetapi Aang menemukan istana kosong; syarikat kerajaan berlindung di sebuah gunung berhampiran kuil dan mempersiapkan armada udara dalam kontra-manuver mengejutkan.  Aang tidak pernah menemukan Ozai, tapi Zuko tidak dan menggunakan gerhana sebagai kesempatan untuk menghadapi ayahnya dan menyatakan keputusannya untuk bergabung dengan Avatar.  Gerhana berakhir, dan udara menghancurkan armada kapal pihak protagonis. Hanya Terbang Buffalo memungkinkan dapat melarikan diri, dan Aang retret dengan anak-anak sementara orang dewasa diambil tawanan.


 Menangkap Zuko dengan Aang di Kuil Terbang Barat dan menawarkan untuk mengajarkan Aang firebending seni.  Selepas beberapa konflik, dia dibenarkan untuk bergabung dengan kumpulan.  Kedua perjalanan untuk membuka rahsia firebending "Sun Warriors". Dia dan Sokka juga merancang sebuah infiltrasi Boiling Rock, penjara tempat kedudukan quality tawanan perang disimpan. Mereka menemukan ayah Sokka dan Suki, pemimpin Kyoshi Warriors dan mantan Sokka cinta bunga, tapi Zuko cepat ditemui dan Azula datang menanyainya, ditemani oleh dirinya dan Zuko dua sahabat. Namun pada akhirnya, kedua mengkhianati Azula untuk membantu Zuko.  Tindakan Azula mulai masuk ke kegilaan pada kehilangan kepercayaan paling dipercayai dan hanya sahabat sejati.
 Setelah berkumpul kembali, Sokka mencuba untuk membuat rencana pertempuran, tapi cinta damai Aang menolak untuk membunuh makhluk hidup, termasuk Ozai. Dia tertarik pada pulau misterius dan memikirkan cara-cara lain untuk mengalahkan Ozai dengan sedikit bantuan daripada roh masa lalu lain Avatar; Roku, Kyoshi. Kurruk, and Yang Sung. Kurruk, dan Yang Sung.  Beliau mendapati bahawa pulau adalah benar-benar sebuah Lion-kura-kura raksasa yang diajarkannya Energybending seni kuno.
Pada hari Sozin's Comet, Ozai, sekarang mengisytiharkan diri "Phoenix King" memanfaatkan kekuatan komet untuk memulakan kempen pembunuhan untuk menghancurkan seluruh dunia. . Aang's friends (Aang masih hilang dari perjalanannya ke pulau misterius) berangkat untuk menghadapinya, Azula (akan untuk ditabalkan sebagai Tuhan Api baru), dan seluruh pasukan Negara Api. Zuko dan Katara Azula pergi untuk menghadapi beberapa saat sebelum penobatan, sehingga ia dapat merebut takhta di manfaat; Sokka, Suki dan Toph melawan armada udara dan The Order of the White Lotus perkelahian untuk merebut kembali Ba Sing Se daripada Neraka bangsa. Aang kembali tepat pada masanya untuk memuat Ozai. Akhirnya reklamasi kemampuannya untuk memasuki Avatar State, Aang hampir membunuh Ozai sebelum menahan diri dan bukannya menyerukan seni yang hilang untuk menghilangkan Energybending Ozai's membongkok kemampuan semua bersama-sama. Perang berakhir, Zuko Fire ditabalkan Tuhan, dan bersama Aang, dia berjanji untuk membawa keharmonian kepada seluruh dunia.
jgn percaya citer  ni 100%...sekadar hiburan jer..

No comments:

Post a Comment