Followers

Wednesday, July 13, 2011

:: Al-Kisah Ayam Penyet::

Ini al-kisah ayam penyet..hehehe...


Rasanya ramai gak peminat ayam penyet kan...1st time aku dgr pasal ayam penyet ni dlm 2 thn lepas..tp baru try dalam akhir tahun lepas..

Sebelum try xtau la mcm mana gaya,rupa n rasa ayam penyet ni...pernah la jugak tgk review pasal ayam penyet ni kat Jalan-Jalan Cari Makan...

So December last year , awek aku ajak arr gi makan kat area sek 7 Shah Alam (Wan Solo) dia kata,sedap..coz dia selalu gi ngan housemate dia makan kat situ..

Mula2 tgk decorate kedai tu..rasanya dah tau ayam penyet di asal dari mana..tgk gaya mcm dari Negara Seberang...baru aku tau...pecal lele..tu ikan keli rupanya..

Harganya ikut set.. around rm 10 ke rm35..ikut arr berapa org makan..

Dlm set rm 10 yg aku makan tu .. ada nasi putih..ayam penyet..tauhu goreng sekeping..tempe goreng sekeping..sambal..terung sambal.. n air mineral yg plastic..yg kene tebuk guna straw tu..pedas..xcukup air mineral tu..hohohoho

Kalau awek aku kata sedap..aku pulak..bese jer...

Ni pendapat aku arr... rasa dia..nasi putih makan ngan ayam goreng jer...then ada sambal sket..rasanya sedap lagi..nasi ayam kukus kat jln duta...jauh kalau nak compare harga..hehehe..

Tp depend arr..selera org ..masing-masing la kan..

Dlm 2 minggu lepas..

Masa beli brg kat sunway pyramid...dalam jln2...xtau nak lunch aper..teringat kat situ pun ada satu kedai ayam penyet...apa lagi..awek aku pun berminat...lunch arr kat situ... 


No comments:

Post a Comment