Followers

Wednesday, September 1, 2010

::I miss something.. (Raya Version) ::


I miss something...
U want to know what i miss..
Huhu..bese arr time dekat nak raya ni...
rindukan raya time aku kecik2 dulu..
hahaha..masa tu atok belah ayah aku ade lagi..
sedara pun semua lebih kurang sebaya...
gi beraya ngan geng..ketuk jer umah org ..xkenal pun pun..
tp misi dan visi nak dapatkan duit raya...gi jugak arrr... J
aper yg lebih aku rindukan...SUASANA...
skrg ni suasana xmcm dulu...x semeriah dulu..
xtau la bagi korang...
Dulu gi masjid- seronok jer solat terawih...xda nak gadoh2 pasal politik... LA NI.. ..(sesetengah tempat..)bole lak ada budaya nak semayang..pilih masjid...”ha..ni masjid parti....ni,bek aku semayang kat masjid kg sebelah..sana tu masjid parti ....”..hurmm...camner...

Dulu time balik kg..meriah sgt..coz semua kecik2..semua balik ker kampong..jenguk rumah sebelah meriah dengan family...dari tok nenek sampai la ker cicit...LA NI..lepas tok nenek depa dah pulang ke rahmatullah..umah tu da jadi sepi,terbiar....kawasan kampong pun dah jadi sepi...jalan2 dipeenuhi daun2 gugur...dah xda org yg nak bersihkan...anak2 diorang pun dah xjenguk umah tu...

Dulu...pekan meriah..walau kecil..tp ramaii meniaga..ramai pembeli...LA NI..nak tgk satu kedai pun susah..anak-anak muda kampong semua dah berhijrah ke Bandar...pekan dulu dah jadi macam pekan mati mcm dlm citer  cowboy...

Hehehe...tergelak dan tersenyum aku sorang..dah lama waktu berlalu..aku pun dah xmain meriam tanah..mercun cina..siap jd tokeh mercun masa kecik2 dulu...kejap jer...dapat ker kalau aku nak rasa SUASANA dulu tu lagi....

pic from : http://anugerahnurani.blogspot.com

No comments:

Post a Comment