Followers

Monday, January 25, 2010

unsur "Freemansory and Illuminati" di AJL 24...?

Assalamualaikum dan salam hormat kengkawan sekalian..uiks isnin sudah.. nak menunggu ke hari Jumaat punya arr rasa lama..tp hari sabtu ahad rasa kejap jer erk...aktiviti hari minggu..xbyk pun..bese jer,selain tgk badminton Malaysia Open kat tv..men futsal,Lepak Mamak tgk Man Ud..tgk selangor kalah 4-0 ngan terengganu...hehe camner leh kalah tu..



tp aper yg menarik hujung minggu aku adalah artikel mengenai Di sebalik AJL ke-214 di Akbar Panca Indera 24 Februari 2010..ia mengenai ulasan seorang blogger,Muhammad Sufian Talib seorang penuntu Ijazah Sarjana Muda Fiqh&Usul fiqh di Universiti Al-Bayt,Jordan.


"Freemansory and Illuminati(sial)"..tu arr tajuk artikel tersebut..cukup membuka mata aku utk membaca dari awal hingga akhir..antara kupasan blogger tersebut adalah mengenai tema origami yang dibawakan mlm tu unsur "Freemansory and Illuminati"..xsangka pulak aku..dlm syok tgk rupanya ada jugak unsur-unsur yang xbagus dlm AJL mlm tu..



sebelum ni mmg ada terbaca,mengenai hal ni..tp bkn kat Malaysia..tp pada konsert2 artis antarabangsa..mcm Micheal Jackson..Britney Spears..PERSOALAN yang dibawa penulis adalah..adakah ia tidak disengajakan atau dirancang oleh pihak-pihak tertentu tanpa disedari oleh pihak pengurusan acara itu sendiri..


mengikut artikel itu juga ada menceritakan sedikit ttg Gerakan "Freemansory and Illuminati" yang aktif dlmmisi dan agenda mereka sendiri..x sangka pulak melalui prop2 AJL mlm tu menyerupai simbol2 ajaran Freemanson tu..

Bermula dari Open Perfoming "Datuk CT" sampai arr Search nyer show..rupanya ader terselit unsur-unsur tu..
aduih..susah nak cerita n kupas pasal topik ni.takut silap citer pulak.nasib baik arr artikel tu ada bagi alamat blogger tersebut..


"http://jejakitinggalanrasul.blogspot.com"..korang try baca..blog dia ni memang useful..aku kene amik masa ygbtl2 free utk baca dan memahami artikel n post dia..dah baca kene rujuk pulak ngan pegawai hal ehwal agama tempat aku ni..takut silap paham krg..sonsang pulak..


dlm post blog dier..byk menceritakan ttg hal-hal yg berkaitan Dajjal dan sebagainya..gerakan-gerakan pihak tertentu dalam menjatuhkn orang Islam..hope korang ikuti arr blog saudara kita ni..mmg berbaloi dalam menambah ilmu dlm cabaran kita di akhir zaman..
maaf kalau tersilap kata..wassalam ..

1 comment:

  1. salam ziarah dari Jejaki Tinggalan Rasul.. terima kasih kerana sokongan anda.. Doa dan Usaha ke arah membebaskan minda muslim, itu kerja kita sebagai seorg muslim...

    ReplyDelete