Followers

Monday, November 16, 2009

"Duit n Masa depan "... :)

huhu..blur tgk pc nih..bosan..mula arr start nak tulis blog..dah lama xmenaip kat blog ni,selalunya copy paste cerita yg difowardkan kat emel...huhu kali ni nak membicarakan ttg duit hantaran...huhu

last week gi date,tetiba terkeluar lak topik pasal masa depan..huhu,topik yg general n related sgt dengan lelaki..Al-Rijal la kan..memimpin An-nisa..jd kami arr kaum Adam kene perform lebih untuk cari nafkah n menyediakan aset keperluan dalam pembinaan sebuah keluarga...

bila dipikirkan, betul apa yg dikatakan gf aku ttg aku skrg..still tersenguk-senguk dalam manage masa depan...aset xmula kumpul lagi....tp dah start citer pasal kawen..huhu,nanti nak kalau mengadap PAK dia ,nak jawab pa,kalau dia soai ..HANG ADA PA...huhu
kalau aku jawab UISH...ADA,ADA MOTO KRISS KALA HITAM..
huhu

hurm dalam umur 24 ni,patutnya aku dah 40% kumpul dah kot..tp itu arr..nak citer krg sedey lak citer aku...
tu xley kongsi kat blog ,terlalu personal wat aku...biaq arr aku pendam ..huhu
kalau nak citer ttg join bisnes..jgn ckp arr dah byk aku join..tp hasil nya ..hampeh..
maybe bukan rezeki aku...tp tu lah bila certain people nak cepat kaya...ada pulak certain people yg cuba ambik kesempatan dengan nak tipu kita...kena hati-hati tu..

takat ni cara perlaburan aku suggest..ASB n Unit Trust ja...Alhamdulillah..bole arr tahan...walau lambat tp berbaloi..duit xilang...tp kalau nak guna utk kawen hangpa semua kena cari cara len kot..xley harapkan tu ja..kalau harapkan tu lambat arr kawin...

wat arr part time ka..kalau ada OT sapu ja...jgn lepas peluang..huhu,tp besa arr nak arapkan tu pun xcukup kot...then buat arr personal loan...tu yg sampai anak dah umur nak masuk darjah 3 pun xabih lagi..

hope time aku nanti,dapat arr nilai yg mampu aku usahakan..xnak arr dalam syok perkahwinan ada lak kepayahan tanggung hutang..tu belum pikir bab tempat tinggal lagi...

hurm,duit ni kalau nak kira cukup..mmg ramai arr xkawen..then sama-sama arr kita renungkan..dan pandai-pandai arr membajet kewangan anda utk kebahagiaan akan dtg bkn akan pergi...huhu

No comments:

Post a Comment