Followers

Friday, March 11, 2011

Audit...!! perlukan anda cuak....???



dah jadi kebiasaan bagi setiap jabatan/company/pertubuhan yg ada sijil ISO.... AUDIT... yg jadi hal nyer...adakah kita perlu cuak,takut,gabra ataupun buat slumber..buat don't know jer...hahaha terpulang pada anda...

minggu ni..minggu audit dtg tempat kami..walaupun dah tau..coz sebelum ada audit dari SIRIM ni...ada audit dalaman dulu..bese arr...mcm2 depa jumpa... ingat lagi kes audit tahun lepas...bertekak/berbahas ngan auditor...nah amik ko..kena NCR...hahaha redha jer weii...

tahun ni...agak gelabah sket..apa x nyer... boleh dikatakan kan selama ni aku menjalan kursus 'haram'...hahaha bukan nyer "haram" yg jadi dosa..tapi "haram" dari segi standard ISO...huhu...kes ni bukan baru..lepas di siasat..dari tahun 1996.. masa tu aku darjah 5 kot... hurm..selepas kerja kuat dari bos aku.. gi selongkar kat unit korporat...kami jumpa arr solution...  waahh terbaik bos kecik aku...

tapi aper yg best minggu audit ni... org yg selalu huhahuha..tetiba jadi cuak... daripada mula-mula kata xkesah...tetiba bertukar jadi cuak... gara-gara emel dari ketua pusat..yg kata barangkali org audit nak dtg...hahaha..mula la..cari fail meja masing2...maner piagam pelanggan..dari geng2 yg buat dont know tu....pun dah jadi cuak...menarik menarik...

ntah apa malang nyer... aku nyer kursus kena audit... perghh permulaan yg agak cuak..namun hasil kebijaksanaan bos besar aku..berjaya menangkis semua soklan auditor...syabas merabeta..inspektor syahab...hahaha...

punya memikir pasal audit..terbawa sampai tido...mlm tadi mimpi lak..yg audit tadi panggil balik..atas kesilapan modul kursus...perrgghhh..nasib baik mimpi..kalau x satu hal lak... :P

alhamdulillah..semua berlalu n berjalan ngan baik...hohoho..so korang standby arrr keje korang...jgn sampai kantoi ngan audit sudaaa.... :)

No comments:

Post a Comment